این خبر از یک خبر گذاری کسب شده و درستی ان معلوم نیست
کمپانی یاهوو، که خدماتش از جمله پرکاربرد ترین سرویس های مورد استفاده در اینترنت می باشد کلیه اتاقهای گفتگویی که توسط کاربران ایجاد می شد را بدلیل نگرانی از انتشار مسائل غیر اخلاقی و بخصوص نگرانی از بابت گسترش این گفتگوها در میان کودکان، تعطیل نمود
به گفته خانم "ماری اوزاکو" سخنگوی یاهوو، این غول اینترنتی ضمن تعطیل نمودن این اتاقهای از پیش ساخته شده از یک هفته پیش نیز امکان ساخت و استفاده از دیگر اتاقهای مشابه را مسدود نموده است. همچنین خانم "اوزاکو" می گوید، با این وجود اتاقهای گفتگویی که توسط یاهوو ساخته شده اند و موضوعات آنها صرفاً مسائل عادی می باشد کماکان باز و فعال خواهند بود
طی ماههای گذشته برخی از کاربران یاهوو که امکان نظارت بر تمام آنها فراهم نبود شروع به ساخت اتاقهایی با محتوای غیر اخلاقی در زیر مجموعه اتاقهای آموزشی نموده بودند که این امر در گزارشی مستند توسط شبکه تلویزیونی مورد انتقاد شدید قرار گرفت
اوزاکو می گوید: "هم اکنون ما در حال بهینه سازی این سرویس می باشیم تا از این پس نظارت مناسب تری نسبت به رفتار کاربران این اتاقها در برابر قوانین کلی سایت یاهوو داشته باشیم." وی می گوید، یاهوو مجدانه خواستار استفاده قانونی از خدماتی است که ارائه می دهد
در گزارش ماه گذشته شبکه تلوزیونی اشاره شده است که بسیاری از شرکتهای بزرگ تجاری همچون پپسی کولا، جورججیا پیسیفیک و برخی شرکتهای سازنده وسایل سواری پس از آنکه تعداد روبه رشد اتاقهای گفتگو با موضوعات غیر اخلاقی که بعضاً تنها کودکان را مورد هدف خود قرار داده بودند را مشاهده نمودند قرارداد تبلیغات خود را با یاهوو قطع نموده اند
دیوید دکیکو از مسئولان شرکت پپسی کولا می گوید: شرکت ما بلافاصله بعد از مشاهده این وضع تبلیغات خود را برداشت او می گوید ما هرگز نمی خواهیم تبلیغاتمان در چنین محیط نامناسبی نمایش داده شود.
با این وجود پپسی تبلیغات خود را از بخش های دیگر سایت یاهوو همچون بخش ورزش، اخبار، ایمیل و یا موسیقی بر نداشته است بلکه این امر تنها شامل اتاقهایی می شود که توسط کاربران ساخته شده بودند.
مدیر شرکت تجاری جورجیا پیسیفیک نیز در این رابطه می گوید: آنچه در این اتاقهای گفتگو مطرح می شد امری بسیار زشت و زننده و دور از شان سایت یاهوو بود
کمپانی یاهوو، که خدماتش از جمله پرکاربرد ترین سرویس های مورد استفاده در اینترنت می باشد کلیه اتاقهای گفتگویی که توسط کاربران ایجاد می شد را بدلیل نگرانی از انتشار مسائل غیر اخلاقی و بخصوص نگرانی از بابت گسترش این گفتگوها در میان کودکان، تعطیل نمود
به گفته خانم "ماری اوزاکو" سخنگوی یاهوو، این غول اینترنتی ضمن تعطیل نمودن این اتاقهای از پیش ساخته شده از یک هفته پیش نیز امکان ساخت و استفاده از دیگر اتاقهای مشابه را مسدود نموده است. همچنین خانم "اوزاکو" می گوید، با این وجود اتاقهای گفتگویی که توسط یاهوو ساخته شده اند و موضوعات آنها صرفاً مسائل عادی می باشد کماکان باز و فعال خواهند بود
طی ماههای گذشته برخی از کاربران یاهوو که امکان نظارت بر تمام آنها فراهم نبود شروع به ساخت اتاقهایی با محتوای غیر اخلاقی در زیر مجموعه اتاقهای آموزشی نموده بودند که این امر در گزارشی مستند توسط شبکه تلویزیونی مورد انتقاد شدید قرار گرفت
اوزاکو می گوید: "هم اکنون ما در حال بهینه سازی این سرویس می باشیم تا از این پس نظارت مناسب تری نسبت به رفتار کاربران این اتاقها در برابر قوانین کلی سایت یاهوو داشته باشیم." وی می گوید، یاهوو مجدانه خواستار استفاده قانونی از خدماتی است که ارائه می دهد
در گزارش ماه گذشته شبکه تلوزیونی اشاره شده است که بسیاری از شرکتهای بزرگ تجاری همچون پپسی کولا، جورججیا پیسیفیک و برخی شرکتهای سازنده وسایل سواری پس از آنکه تعداد روبه رشد اتاقهای گفتگو با موضوعات غیر اخلاقی که بعضاً تنها کودکان را مورد هدف خود قرار داده بودند را مشاهده نمودند قرارداد تبلیغات خود را با یاهوو قطع نموده اند
دیوید دکیکو از مسئولان شرکت پپسی کولا می گوید: شرکت ما بلافاصله بعد از مشاهده این وضع تبلیغات خود را برداشت او می گوید ما هرگز نمی خواهیم تبلیغاتمان در چنین محیط نامناسبی نمایش داده شود.
با این وجود پپسی تبلیغات خود را از بخش های دیگر سایت یاهوو همچون بخش ورزش، اخبار، ایمیل و یا موسیقی بر نداشته است بلکه این امر تنها شامل اتاقهایی می شود که توسط کاربران ساخته شده بودند.
مدیر شرکت تجاری جورجیا پیسیفیک نیز در این رابطه می گوید: آنچه در این اتاقهای گفتگو مطرح می شد امری بسیار زشت و زننده و دور از شان سایت یاهوو بود